Hoe zet je BoekStart in de kinderopvang optimaal en duurzaam op?

Hoe zet je BoekStart in de kinderopvang optimaal en duurzaam op?

Door de subsidieregeling masterplan basisvaardigheden van het ministerie van OC&W zal het aantal locaties van BoekStart in de Kinderopvang de komende tijd toenemen. Ook de locaties die al jaren draaien, blijven zich natuurlijk ontwikkelen. Hoe zorg je intern voor kwaliteit en borging en extern voor een zinvolle, structurele samenwerking met de kinderopvang?

Tijdens deze bijeenkomst gaan we dieper in op de voorwaarden voor een succesvolle uitvoer en voortzetting van BoekStart in de Kinderopvang.

Deze bijeenkomst is bedoeld voor specialisten BoekStart en VVE. We gaan aan de slag met de verschillende rollen: wie is er (vanuit Bibliotheek, Kinderopvang en daarbuiten) eigenlijk allemaal betrokken en wat heeft iedereen nodig om het werk goed te doen? Verder maken we gebruik van de Sterrenchecklist BoekStart in de kinderopvang (te raadplegen via boekstartpro.nl) om zicht te krijgen op succes- en ontwikkelpunten. Ook is er genoeg ruimte om kennis te delen en ervaringen uit te wisselen met anderen.

Programma

De bijeenkomst bestaat uit twee delen. In het ene deel staan de betrokkenen bij BoekStart in de kinderopvang centraal, in het tweede deel de Sterrenchecklist. Tussen de middag is er een verzorgde lunch, met ruimte om even een frisse neus te halen.

Schrijf je in voor 14 maart!

Let op: We werken voor deze bijeenkomst met een nieuwe methode van inschrijven, de link naar het inschrijfformulier verwijst naar de websitepagina evenementen.probiblio.nl. Het voordeel hiervan is dat je de volgende keer bij een inschrijving voor een evenement van Probiblio niet meer al je gegevens hoeft in te vullen, maar dat je ervoor kan kiezen om in te loggen en via je account kan aangeven voor welke bijeenkomst je je opgeeft.

Heb je vragen over de inschrijving, neem dan contact op via evenementen@probiblio.nl

Vragen

Voor meer informatie en bij vragen kan je contact opnemen met Charlotte Lehmann, Adviseur Educatie, tel 06 22 71 45 79.

Inschrijfvoorwaarden
Deelname voor bibliotheekorganisaties in Noord- en Zuid-Holland is kosteloos vanwege subsidie. Overige bibliotheekorganisaties betalen € 160,00. Inschrijven is mogelijk tot 14 maart 2023. Inschrijving is bindend. Natuurlijk kan je je kosteloos laten vervangen door een collega. Voor afmeldingen binnen een week voor de bijeenkomst brengen wij € 36,00 annuleringskosten in rekening aan de bibliotheekorganisaties in Noord- en Zuid-Holland. Overige organisaties betalen de volledige deelnamekosten. Ook bij no-show wordt dit bedrag doorbelast. Genoemde prijzen zijn per deelnemer en exclusief btw. Alleen deelnemers die zich vooraf hebben aangemeld en een bevestiging van deelname hebben ontvangen, zijn van harte welkom. Bij een teveel aan inschrijvingen kunnen wij maximaal twee deelnemers per organisatie toelaten. De bijeenkomst is met name bestemd voor bibliotheekorganisaties uit Noord- en Zuid-Holland. Zij krijgen daarom voorrang bij plaatsing.

Meer agenda-items