Workshop 'Hoe beoordeel je een Verwerkersovereenkomst?!'

Workshop 'Hoe beoordeel je een Verwerkersovereenkomst?!'

Worstel jij ook met die stapel verwerkersovereenkomsten die je door dienstverleners en software-aanbieders toegestuurd krijgt? Wat zou het fijn zijn als ze allemaal een standaard overeenkomst zouden gebruiken, maar niets is minder waar.

Hoe beoordeel je nou al die overeenkomsten op compleetheid, juridische correctheid en of ze voldoen aan de eisen van de AVG? In deze interactieve online-workshop leer je hoe je die beoordeling het beste kunt doen. Sven Wakker, advocaat IT en privacyrecht bij Dirkzwager, neemt in twee uur de meest voorkomende zaken heel praktisch met je door.

Data en tijden

Deze workshop vindt bij voldoende belangstelling 4x plaats op onderstaande data en tijden:
- Maandag 10 mei van 10.00-12.00 uur
- Maandag 10 mei van 13.00-15.00 uur 
- Dinsdag 11 mei van 10.00-12.00 uur (maximaal aantal deelnemers voor deze sessie is bereikt)
- Dinsdag 25 mei van 10.00-12.00 uur

Het is belangrijk om bij inschrijving je voorkeursdata aan te geven en in het opmerkingenveld de data te vermelden die je niet kunt, zodat wij daar rekening mee kunnen houden.

Programma

De bijeenkomst bestaat uit een kort deel theorie. Vervolgens discussieer je samen met de deelnemers over een aantal verwerkersovereenkomsten. Wat valt op, wat is goed en waar kan het beter. Bij voorkeur doen we dat aan de hand van voorbeelden die je zelf aandraagt. Dat maakt het wel zo toepasbaar in de praktijk. Je gebruikt bij de beoordeling een meetinstrument waarmee je heel makkelijk kunt vaststellen of een verwerkersovereenkomst correct is en waar die nog aangepast moet worden.

We werken in groepen van 8 deelnemers, zodat iedereen aan het woord kan komen en er voldoende aandacht is voor ieders vragen.

Voorbereiding

Zodra je ingeschreven bent vragen wij je om voor 21 april 2021 voorbeelden van verwerkersoverkomsten, inclusief de vragen die je hebt, aan ons toe te sturen. Wij kiezen er een aantal voorbeelden uit die behandeld worden tijdens de bijeenkomst. Je krijgt geen individueel juridisch inhoudelijk advies, maar wel de handvatten hoe je zelf de overeenkomsten kunt beoordelen.

Voorafgaand aan de bijeenkomst sturen we je zowel de voorbeeldovereenkomsten als het meetinstrument toe, zodat je goed voorbereid aan de discussie kan deelnemen.

Wij kijken uit naar je inschrijving! Meld je aan via de button aan de rechterkant.

Vragen

Voor meer informatie over de bijeenkomst kun je terecht bij Jolanda Magilse, tel. 06 41 71 18 60.

De bijeenkomst is bestemd voor privacy-coördinatoren van de bibliotheken in Noord- en Zuid-Holland. Deelname voor bibliotheekorganisaties in Noord- en Zuid-Holland is kosteloos vanwege subsidie. Inschrijving is bindend. Natuurlijk kan je je kosteloos laten vervangen door een collega. Voor afmeldingen na 3 mei 2021 brengen wij € 35,00 annuleringskosten in rekening. Ook bij no-show wordt dit bedrag doorbelast. Genoemde prijzen zijn per deelnemer en exclusief btw. Bij een teveel aan inschrijvingen kunnen wij maximaal twee deelnemers per organisatie toelaten.

Meer agenda-items