Inspiratiesessie Mosaic van Rijnbrink en Probiblio

Inspiratiesessie Mosaic van Rijnbrink en Probiblio

Wil jij weten hoe je segmentatietool Mosaic (Whize) optimaal inzet voor doelgroepgericht werken, zodat jouw marketing- en communicatie-inspanningen efficiënter zijn? Én hoe jouw bibliotheek nog klantgerichter kan worden? Ontdek het tijdens deze inspirerende ochtend voor marketing- en communicatie collega’s.

De bibliotheek is er voor iedereen. Toch is het slim om (potentiële) klanten, leden en bezoekers in groepen in te delen, op basis van bepaalde gemeenschappelijke overeenkomsten. Op die manier kun je ze benaderen met aanbod en een boodschap die aansluit op hun behoeften. Klantsegmentatietool Mosaic helpt je daar bij. Kom donderdag 9 juni van 10.00 – 13.30 uur naar Bibliotheek Neude in Utrecht voor de Inspiratiesessie van Rijnbrink en Probiblio, om meer te weten te komen over de toepassing van Mosaic voor en door bibliotheken.

Programma

09.30 – 10.00 uur Inloop
10.00 – 10.40 uur Welkom en introductie van Mosaic, Berthy Nijhuis – Probiblio

10.40 – 11.00 uur 

Mosaic als onderdeel van het meerjarenbeleidsplan, Ivo Kuijf, adviseur Marketing – Bibliotheek Rotterdam
11.00 – 11.15 uur Pauze  
11.15 – 12.15 uur Deelsessie naar keuze (zie onderstaande informatie)
12.15 – 12.45 uur   Terugkoppeling op de deelsessies en afsluiting, Berthy Nijhuis – Probiblio
12.45 – 13.30 uur   Afsluitende lunch

Deelsessies

Slim in gesprek met de doelgroep
Mosaic als startpunt voor verdiepend onderzoek. Hoe kom je er achter wat inwoners ‘echt’ beweegt? Op welke doelgroepen focus je? Wat krijg je dan terug aan inzichten, kennis en nieuwe energie?
Deze sessie vertelt vanuit de praktijk van Bibliotheek Hengelo over de Samen Bouwen methode. Aansluitend gaan we aan de slag.
Door: Bibliotheek Hengelo, Nicol Wekamp | Adviseur marketing en communicatie bij Bibliotheek Hengelo | Hof van Twente | Oldenzaal

Effectief ledenwerven
Gezellige Emptynesters, worden die warm van een boek? Zeker! Dat laat de ledenwerfactie van Bibliotheek Salland zien. Gerichte werving en heel eenvoudig het resultaat meten. Dan zie je of je inzet effect heeft. Marten Schulp vertelt hoe Bibliotheek Salland dit heeft aangepakt, daarna volgt een workshop.
Door: Bibliotheek Salland, Marten Schulp | Communicatie-/marketingprofessional bij Bibliotheek Salland

Vinden, bereiken en binden van doelgroepen
Hoe zet je kennis van klantsegmenten in om als bibliotheek meer vraaggericht te werken? Daar gaan we in deze workshop mee aan de slag. We ontdekken welk aanbod past bij welk segment en hoe je vervolgens dit segment bereikt en verleidt. De samenwerking tussen marketing, communicatie en de collega’s van de inhoud (denk aan programmering of collectie) komt daarbij aan bod.
Door: Chris Veenstra | Whooz

Aanmelden

Het maximale aantal deelnemers is helaas bereikt. Een deel van dit programma wordt opgenomen en gedeeld via Biebtobieb. Voor geïnteresseerden organiseren we een Teams-meeting waarin vragen gesteld kunnen worden over dat wat in de opname aan bod komt. Datum en tijd volgen, meld je aan via het formulier als je hiervan op de hoogte gehouden wilt worden.

De bijeenkomst wordt georganiseerd door de Provinciale Ondersteuningsinstellingen Rijnbrink en Probiblio.

Vragen

Voor meer informatie en bij vragen kan je contact opnemen met Iet Wiersma of Remko Hekkers.

En bekijk het document 'Meer over Mosaic'.

Inschrijfvoorwaarden
Deelname is kosteloos voor bibliotheekorganisaties in het werkgebied van Probiblio en Rijnbrink. Overige organisaties betalen € 45,00. Inschrijving is bindend. Natuurlijk kan je je kosteloos laten vervangen door een collega. Voor afmeldingen na de sluitingsdatum brengen wij € 36,00 annuleringskosten in rekening aan de bibliotheekorganisaties in Noord- en Zuid-Holland + Gelderland en Overijssel. Overige organisaties betalen de volledige deelnamekosten. Ook bij no-show wordt dit bedrag doorbelast. Genoemde prijzen zijn per deelnemer en exclusief btw.

Meer agenda-items