IDO vaardigheidstraining

IDO vaardigheidstraining

Heb jij of ben jij een IDO medewerker die niet aanwezig kon zijn bij de gesubsidieerde IDO vaardigheidstrainingen bij jouw bibliotheek? Of wil je de materie opfrissen?

Dan is dit een extra mogelijkheid! Met IDO medewerkers en vrijwilligers van verschillende bibliotheken neem je deel aan deze Open IDO Vaardigheidstraining. Dit is precies dezelfde training maar dan iets minder toegespitst op jouw eigen bibliotheek.

De training vindt plaats bij Probiblio in Hoofddorp indien de coronamaatregelen dit toestaan. Anders vindt de training online plaats via MS Teams.

In de training leer je hoe je zo warm en efficiënt mogelijk, zonder veel feitenkennis, verschillende IDO klanten zo goed mogelijk kunt helpen bij hun vraag. Ook als het gesprek lastig wordt!

Programma

De volgende onderwerpen komen in elk geval aan bod:
·        Het belang van gastvrijheid in het IDO.
·        Hoe zeg je klantgericht NEE (bijvoorbeeld als de klant jou vraagt in te loggen).
·        Hoe verwijs je precies warm door?
·        Hoe achterhaal je de situatie van de klant zorgvuldig?
·        Wat doe je als je het antwoord niet weet?
·        Wat doe je met een boze of gefrustreerde klant?

De training wordt ook gegeven op 10 mei, 16 september, 25 oktober en 8 december.
Meer informatie over de trainingen in het najaar volgt t.z.t.

Meld je hier aan voor de training op 10 mei of 22 juni!

Het minimum aantal deelnemers is 8 personen.

Voor meer informatie
Ellen Spoor, Projectmedewerker Digitale Inclusie

Meer agenda-items