Masterclass 'Wat kost het leveren van maatschappelijke waarde?'

Masterclass 'Wat kost het leveren van maatschappelijke waarde?'

En wat is er vanuit de bibliotheekorganisatie nodig om deze waarde te kunnen leveren?

Het programma van deze masterclass bevat een drieluik met online seminars van ieder 2 uur.

Donderdag 15 april van 14:00-16:00 uur
‘Sturen op resultaat, koersen op effect’ door Marc Jacobs.

  • Grip op ondernemerschap door weloverwogen keuzes in de dienstverlening, inzicht in de kosten daarvan en het effect dat je er mee wilt bereiken.
  • Rol van de opdrachtgever en rol van de bibliotheek.

Donderdag 6 mei van 10:00-12:00 uur
‘Het fundament’ door Frederike Kuijpers en Peter Voortman.

  • De basis voor inrichting van de organisatie, gericht op het leveren van waarde.
  • Professionalisering van de organisatie – vertaald naar KPI’s.
  • Verbinding met certificering.
  • Verbinding met maatschappelijke waarde.

Dinsdag 25 mei van 14:00-16:00 uur
‘Hoe werkt het nu in de praktijk – hoe consistent berekenen en het belang van benchmarken’ door Pascal Nepveu.

  • Belang van benchmarken en de randvoorwaarden (gestandaardiseerde werkwijze).
  • Hoe werkt een productbegroting in de praktijk, wat moet je hiervoor doen.

In elk van de seminars komt tevens een ervaringsdeskundige aan het woord die vertelt over de impact op de eigen organisatie.

Meld je snel aan voor deze masterclass drieluik!

Alle deelnemers krijgen na afloop van de seminars de besproken documentatie en hulpmiddelen toegestuurd.

Vraag

Welk onderwerp in masterclass 1 over grip op ondernemerschap wil je graag behandeld hebben? Stuur je antwoord naar Frederike Kuijpers voor 5 april of vul het in op het inschrijfformulier.

Meer informatie

Frederike Kuijpers, adviseur Management en Organisatie

Meer agenda-items