Communicatietoolkit Boekenweek 2021

Van 6 tot en met 14 maart vindt de 86e editie van de Boekenweek plaats. In deze jaarlijkse campagne staat literaire (non-) fictie centraal. Dit jaar is het thema van de Boekenweek ’Tweestrijd’. Innerlijk conflict, verscheurdheid ligt aan de basis van de menselijke natuur. Het hart volgt niet altijd de rede, de onderbuik ondermijnt nogal eens het gezonde verstand en in de literatuur, in boeken, krijgt die tweestrijd bij uitstek vorm. In verhalen kan de gespletenheid worden getoond en kunnen tegenstrijdige gevoelens tegen elkaar worden uitgespeeld. Onze communicatietoolkit helpt je bij de lokale berichtgeving over programma’s die aansluiten op deze themaweek.

Download het zip-bestand met alle materialen >>

Communicatieplan

Persbericht

Een voorbeeld van een persbericht voor de perslijst van jouw bibliotheek.

Website

Voorbeeldartikelen voor plaatsing op jouw website over de campagne bij de bibliotheek.

Advertenties

Gebruik deze advertenties tijdens de campagne binnen eigen, lokale of regionale media.

Nieuwsbrieven

Besteed aandacht aan de campagne in nieuwsbrieven naar leden en niet-leden.

Social Media

Voorbeelden voor sociale media-teksten en afbeeldingen voor de campagne.

Communicatietoolkits Probiblio

De toolkits van Probiblio bieden kant en klare materialen voor jouw bibliotheek. Ze sluiten onder andere aan bij de landelijke thema’s zoals de Boekenweek, Kinderboekenweek en Nederland Leest. Snel, makkelijk en kosteloos. Bekijk hier al onze communicatietoolkits.