Communicatietoolkit Zomerlezen 2021

Boeken zijn de meest populaire mediasoort in de zomer. Het boek scoort in de zomer hoger dan social media, muziek, tijdschriften en tv/serie. Ook lezers die zelden een boek pakken, lezen vooral in de zomer. Stichting CPNB organiseert daarom ieder jaar in de maanden juni, juli en augustus de campagne Zomerlezen. Deze campagne is erop gericht om lezers op de bibliotheek te wijzen en om ze te helpen bij het kiezen van boeken voor en in de zomer. Het thema is dit jaar 'Lees de wereld rond – Ga op reis in een boek'. Bibliotheken kunnen aan hun publiek laten zien dat het tijd is voor Zomerlezen en dat er in de bibliotheek de mooiste boeken te leen zijn om in op reis te gaan. Onze communicatietoolkit helpt je bij de lokale berichtgeving over programma’s die aansluiten op deze themaweek.

Download het zip-bestand met alle materialen >>

Communicatieplan

Persbericht

Een voorbeeld van een persbericht voor de perslijst van jouw bibliotheek.

Website

Voorbeeldartikelen voor plaatsing op jouw website over de campagne bij de bibliotheek.

Advertenties

Gebruik deze advertenties tijdens de campagne binnen eigen, lokale of regionale media.

Nieuwsbrieven

Besteed aandacht aan de campagne in nieuwsbrieven naar leden en niet-leden.

Social Media

Voorbeelden voor sociale media-teksten en afbeeldingen voor de campagne.

Communicatietoolkits Probiblio

De toolkits van Probiblio bieden kant en klare materialen voor jouw bibliotheek. Ze sluiten onder andere aan bij de landelijke thema’s zoals de Boekenweek, Kinderboekenweek en Nederland Leest. Snel, makkelijk en kosteloos. Bekijk hier al onze communicatietoolkits.