Communicatietoolkit Zomerlezen 2021
Boeken zijn de meest populaire mediasoort in de zomer. Het boek scoort in de zomer hoger dan social media, muziek, tijdschriften en tv/serie. Ook lezers die zelden een boek pakken, lezen vooral in de zomer. Stichting CPNB organiseert daarom ieder jaar in de maanden juni, juli en augustus de campagne Zomerlezen. Deze campagne is erop gericht om lezers op de bibliotheek te wijzen en om ze te helpen bij het kiezen van boeken voor en in de zomer. Het thema is dit jaar 'Lees de wereld rond – Ga op reis in een boek'. Bibliotheken kunnen aan hun publiek laten zien dat het tijd is voor Zomerlezen en dat er in de bibliotheek de mooiste boeken te leen zijn om in op reis te gaan. Onze communicatietoolkit helpt je bij de lokale berichtgeving over programma’s die aansluiten op deze themaweek.
Download het zip-bestand met alle materialen >>
Communicatieplan
Persbericht
Een voorbeeld van een persbericht voor de perslijst van jouw bibliotheek.
Website
Voorbeeldartikelen voor plaatsing op jouw website over de campagne bij de bibliotheek.
- Websiteteksten
- Banner 1080x400 (man)
- Banner 1080x400 (vrouw)
- Banner 1200x638 (man)
- Banner 1200x638 (vrouw)
- Banner 1280x278 (man)
- Banner 1280x278 (vrouw)
Advertenties
Gebruik deze advertenties tijdens de campagne binnen eigen, lokale of regionale media.
- Advertentieteksten
- Narrowcasting banner 1920x1080 (liggend)
- Narrowcasting banner 1080X1920 (staand)
Nieuwsbrieven
Besteed aandacht aan de campagne in nieuwsbrieven naar leden en niet-leden.
- Nieuwsbriefteksten
- Banner 600x180 (man)
- Banner 600x180 (vrouw)
Social Media
Voorbeelden voor sociale media-teksten en afbeeldingen voor de campagne.
- Social media teksten
- Banner Instagram 1080x1080 (man)
- Banner Instagram 1080x1080 (vrouw)
- Instagram 1080x1080 (man)
- Instagram 1080x1080 (vrouw)
- GIF - Facebook 1200x628
- GIF - Nieuwsbrief 600x180
- GIF - Website 1200x638
Communicatietoolkits Probiblio
De toolkits van Probiblio bieden kant en klare materialen voor jouw bibliotheek. Ze sluiten onder andere aan bij de landelijke thema’s zoals de Boekenweek, Kinderboekenweek en Nederland Leest. Snel, makkelijk en kosteloos. Bekijk hier al onze communicatietoolkits.