Communicatietoolkit Zomerlezen 2022
Boeken zijn de meest populaire mediasoort in de zomer. Het boek scoort in de zomer hoger dan social media, muziek, tijdschriften en tv/serie. Ook lezers die zelden een boek pakken, lezen vooral in de zomer. Stichting CPNB organiseert daarom ieder jaar in de maanden juni, juli en augustus de campagne Zomerlezen. Deze campagne is erop gericht om lezers op de bibliotheek te wijzen en om ze te helpen bij het kiezen van boeken voor en in de zomer. Bibliotheken kunnen aan hun publiek laten zien dat het tijd is voor Zomerlezen en dat er in de bibliotheek de mooiste Zomerlezen boeken te leen zijn. Onze communicatietoolkit helpt je bij de lokale berichtgeving over programma’s die aansluiten op deze themaweek.
Download het zip-bestand met alle materialen voor Zomerlezen 2022 >>
Download al het beeldmateriaal van Zomerlezen 2022 >>
Communicatieplan
Persbericht
Een voorbeeld van een persbericht voor de perslijst van jouw bibliotheek.
Website
Voorbeeldartikelen voor plaatsing op jouw website over de campagne bij de bibliotheek.
- Websiteteksten
- Banner 1080x400
- Banner 1200x638
- Banner 1280x278 (foto midden)
- Banner 1280x278 (foto links)
Advertenties
Gebruik deze advertenties tijdens de campagne binnen eigen, lokale of regionale media.
- Advertentieteksten
- Narrowcasting banner 1920x1080 (liggend 1)
- Narrowcasting banner 1920x1080 (liggend 2)
- Narrowcasting banner 1080X1920 (staand 1)
- Narrowcasting banner 1080X1920 (staand 2)
- Narrowcasting banner 1080X1920 (staand 3)
Nieuwsbrieven
Besteed aandacht aan de campagne in nieuwsbrieven naar leden en niet-leden.
Social Media
Voorbeelden voor sociale media-teksten en afbeeldingen voor de campagne.
Communicatietoolkits Probiblio
De toolkits van Probiblio bieden kant en klare materialen voor jouw bibliotheek. Ze sluiten onder andere aan bij de landelijke thema’s zoals de Boekenweek, Kinderboekenweek en Nederland Leest. Snel, makkelijk en kosteloos. Bekijk hier al onze communicatietoolkits.