CRM

CRM

De belangrijkste infrastructuren van de bibliotheken zijn opgezet vanuit de klassieke dienstverlening en voornamelijk gericht op de uitleenfunctie. De transitie van de Bibliotheek brengt niet alleen nieuwe diensten met zich mee, het betekent ook dat er steeds nauwer moet worden samenwerkt met diverse lokale partners. Hiervoor is het van groot belang de lokale klant van zowel de Bibliotheek als haar lokale samenwerkingspartners te kennen.

Miranda de Jong -

Miranda de Jong

Interesse in dit project?
Neem contact op met Miranda de Jong
Neem contact op

Gezamenlijke CRM strategie

Momenteel wordt de haalbaarheid van één landelijk bibliotheeksysteem onderzocht. De scope van het onderzoek is gericht op de verticaal geïntegreerde registratie van gebruikers, bezoekers, klanten en leden van de Bibliotheek. Verticaal geïntegreerd wil zeggen; binnen de sector tussen de diverse bibliotheekorganisaties onderling.

Horizontale klantregistratie richt zich op de klant van de Bibliotheek en haar lokale samenwerkingspartners. Hiervoor zoeken verschillende bibliotheken naar een manier om de relatie met deze klanten te optimaliseren (CRM strategie) en een systeem om deze strategie te faciliteren (CRM systeem).

Het doel van dit project is om Bibliotheken in het netwerk bijeen te brengen om gezamenlijk en individueel snelheid te maken met het invoeren van CRM.

Planning: doorlopend in 2018
Provincie: Noord- en Zuid-Holland
Deelname mogelijk: Ja
Bijdrage bibliotheek: deelname aan werkgroep en starten met CRM in eigen Bibliotheek

Meer weten?

Bel of mail Miranda de Jong!
Onze expert op het gebied van CRM

Miranda de Jong

Miranda de Jong

023 55 46 345

Wil je teruggebeld worden?

Vul hier je e-mailadres of telefoonnummer in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.