CRM

CRM

Klantgericht ondernemen is cruciaal voor elke organisatie die voor een lange termijn een klantrelatie wil opbouwen. Dit betekent dat de cultuur, organisatie en systemen rondom de klant en gebruiker ingericht moeten worden. De concrete vraag daarbij is; hoe pakken we dit aan? 

In 2018 hebben 8 bibliotheken een eerste stap afgerond met een concreet plan van aanpak voor een CRM (Client Relationship Management)-strategie voor de eigen organisatie. In 2019 gaan we met dit project meer bibliotheken de gelegenheid geven om met CRM aan de slag te gaan.

Miranda de Jong -

Miranda de Jong

Interesse in dit project?
Neem contact op met Miranda de Jong
Neem contact op

Waarom CRM?

De transitie van de bibliotheek brengt niet alleen nieuwe diensten met zich mee, het betekent ook dat er steeds nauwer samengewerkt wordt met diverse lokale partners. Hiervoor is het van groot belang de lokale klant van zowel de bibliotheek als haar lokale samenwerkingspartners te kennen.

Beoogde resultaten

Afhankelijk van de fase waar een bibliotheek zich op het gebied van CRM bevindt kan één of meer van onderstaande resultaten worden behaald:

  • CRM (klantgericht ondernemen) opstarten binnen de bibliotheekorganisatie – concrete stappen benoemen – strategie/plan van aanpak CRM opstellen.
  • Op basis van CRM plan van aanpak praktisch aan de slag met concrete projecten (stappen).
  • Op basis van CRM plan van aanpak/strategie aan de slag met systeem keuze (huidig of nieuw).
  • Op basis van systeemkeuze aan de slag met de implementatie en uitrol van een nieuw gekozen systeem of praktisch aan de slag met huidige systeem of systemen om er meer uit te halen.

Deelnemende bibliotheken vormen samen een werkgroep om met gezamenlijke doelen aan de slag te gaan.

Het doel van dit project is bibliotheken in Noord- en Zuid-Holland bijeen brengen om concrete stappen te maken met het invoeren van CRM, waardoor bibliotheken die klantgericht willen'ondernemen gefaciliteerd worden om hun doelstellingen te bereiken.

Provincie: Noord- en Zuid-Holland

Deelname mogelijk: Ja

Bijdrage bibliotheek: deelname aan werkgroep en starten met CRM in eigen bibliotheek

Meer weten?

Bel of mail Miranda de Jong!
Onze expert op het gebied van CRM

Miranda de Jong

Miranda de Jong

023 55 46 345

Wil je teruggebeld worden?

Vul hier je e-mailadres of telefoonnummer in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.