Nieuw: Communicatietoolkit ledenwerving

Nieuw: Communicatietoolkit ledenwerving

De bibliotheken zijn gelukkig weer open! Dit is een goed moment om te laten zien wat de bibliotheek allemaal te bieden heeft en om (nieuwe) bezoekers te trekken en leden te werven. Vanuit Probiblio ondersteunen we dit door advies te geven en een toolkit aan te bieden met communicatiemiddelen en beeldmateriaal om een ledenwervingscampagne op te starten. De toolkit is zo ontworpen, dat de middelen tijdloos zijn en dus op ieder moment van het jaar ingezet kunnen worden.

Alle middelen in de toolkit zijn flexibel te gebruiken. Kies de beelden en woorden (kinderboek, e-book, cursus, etc.) die passen bij je doelgroep en laat een heel jaar door zien wat jouw bieb allemaal te bieden heeft. 

Omdat er nu zoveel positieve aandacht in de media is voor bibliotheken, is dit een goed moment om te starten met een ledenwervingscampagne. Lift bijvoorbeeld in juli/augustus mee op de #mijnbibliotheek-campagne (gebruik actief de hashtag #mijnbibliotheek) en werf aansluitend actief leden via social media. 

Goed om te weten: alle middelen zijn aanpasbaar en tijdloos te gebruiken!

Meer weten over het succesvol werven van leden? Lees het blog van marketingadviseur Julia van Haaster:

5 tips om succesvol leden te werven >>

Download de toolkit ledenwerving >>

Meer informatie

Neem voor meer informatie contact op met Julia van Haaster

Meer nieuws