Nieuwe versie TOPdesk

Nieuwe versie TOPdesk

Vanaf vrijdag 7 april jl. is ProBiblio over naar de nieuwste versie van TOPdesk. Met de overgang zijn we in staat om een aantal verbeteringen door te voeren. Vooral de functionaliteit voor Self Service Portal wordt hiermee uitgebreid. Hieronder vind je een korte toelichting op de wijzigingen. Mocht je aan de hand van deze e-mail vragen hebben, laat het ons dan vooral weten!

Inloggegevens en huidige gegevens

De URL van de Portal en jouw inloggegevens blijven beiden ongewijzigd. Ook worden al je meldingen meegenomen naar de nieuwste versie. 

Nieuw uiterlijk

De nieuwste versie van TOPdesk heeft een uiterlijke verandering ondergaan (zie screenshot). Zo zijn de veelgebruikte onderdelen van de Portal duidelijker aangegeven en heeft de zoekfunctionaliteit een prominentere plaats gekregen op de startpagina. De Portal is zo opgezet dat de navigatie voor zich spreekt.

Extra functionaliteit

De nieuwste versie van TOPdesk geeft ons de mogelijkheden om van de Portal een Self Service Portal te maken. 

Deze nieuwe functionaliteiten worden dit jaar gefaseerd doorgevoerd: 

  • Knowledgebase: hierin vind je veelgestelde vragen en handleidingen terug. De Knowledgebase wordt regelmatig aangevuld met nieuwe informatie. Door deze informatie centraal aan te bieden, heb je straks één plaats waar je terecht kunt met al jouw vragen.
  • Dienstencatalogus: er is een aantal aanvragen waarvan vooraf bekend is wat voor informatie benodigd is, bijvoorbeeld de aanvraag van een nieuwe werkplek of een netwerk-account voor een nieuwe medewerker. Via de Diensten catalogus kun je dit eenvoudig online aanvragen.
  • Formulieren: hiermee zorgen we ervoor dat jouw vragen bij de juiste persoon terecht komen met de bijbehorende informatie.
  • Verbeterde zoekfunctionaliteit: de zoekfunctionaliteit is uitgebreid zodat de gehele Portal doorzocht wordt. Je kunt bijvoorbeeld zoeken naar Kennis Items, eerder aangemelde Meldingen of een specifiek formulier.

Meer informatie

Meer nieuws