Uitslagen IDO poll

Weet jij al hoe je het Informatiepunt Digitale Overheid (IDO) onder de aandacht gaat brengen? En werk je hierbij al samen met je basisvaardigheden- of marketingcollega? Op basis van een poll onder marketeers in Noord- en Zuid-Holland blijkt dat nog niet iedereen gestart is met het opstellen of uitvoeren van plannen rondom de uitrol van IDO.

28 mei 2020

Benieuwd wat de marketingspecialisten van de Noord- en Zuid-Hollandse bibliotheken al doen aan de lokale promotie van het IDO? Dit zijn de meest opvallende uitslagen van onze eerder verzonden poll:

  • 55% houdt zich nog niet bezig met de marketing en communicatie rondom het IDO.
  • 30% heeft nog niet gekeken naar welke materialen er vanuit de KB beschikbaar zijn.
  • 47% weet al op welke doelgroepen ze zich gaan richten met de communicatie over het IDO.
  • 32% heeft er nog niet over nagedacht over hoe ze deze doelgroepen gaan bereiken.
  • 62% werkt hierin samen met basisvaardighedencollega’s. 38% hiervan werkt hierin met andere afdelingen samen, zoals het Taalhuis en Programmering.

Samengevat: lang niet alle bibliotheken in Noord- en Zuid-Holland houden zich al bezig met het vermarkten van het IDO en de communicatie hierover. Of je hier nu al mee bent gestart nog aan het beginpunt staat; wij helpen jullie hier graag bij! Onderaan deze pagina staat de contactgegevens.

(En de fles IDO-prosecco die we hebben verloot onder de deelnemers van de poll gaat naar Loes Schwenke, marketing- en communicatiemedewerker bij BplusC. Proost!)

Wil je de volledige uitslagen teruglezen? Bekijk de grafieken hieronder.

Vragen?

Klik hier voor meer informatie over Digitale Inclusie. Of neem contact op met marketingadviseurs Marjolein Brood en Jet Govers via marketingavies@probiblio.nl of met basisvaardigheden-adviseurs Anne-Marie van der Poel en Floor Banning via basisvaardigheden@probiblio.nl.

Dit artikel is onderdeel van de IDO themanieuwsbrief van mei 2020. In deze nieuwsbrief kun je lezen in hoeverre marketeers al bezig zijn met het IDO, wat samenwerking tussen marketing en basisvaardigheden op kan leveren en welke tips en tools je kunnen helpen bij de lokale uitrol van het IDO. Deze nieuwsbrief is een gezamenlijk initiatief van Team Marketing en Team Basisvaardigheden van Probiblio.