Vijf toppers in e-mailmarketing

Je kent ze wel, de mails die écht bij je binnenkomen, met mooi beeldmateriaal of inspirerende teksten. Daar praat je over met familie, vrienden, collega’s. En dat is natuurlijk ook de bedoeling van de afzender! Maar wat maakt deze mails zo succesvol? Ik toon je een aantal uitblinkers op het gebied van e-mailmarketing. Laat je inspireren!

Onze Top 5

  1. 'Jouw verhaal' van Bol.com
    Wie al een tijdje fan is van Bol.com kent deze vast wel, de prachtige jubileummail. Jouw eigen verhaal komt hierin helemaal terug en zeg nou zelf, dan klik je toch door!? Ontzettend leuk om dit te bekijken!






  2. 'Gratis je hapjes en drankjes thuis' van Albert Heijn
    Dat is een fijn aanbod van AH! Ze versturen deze mailing natuurlijk ruim op tijd. In dit geval een week of twee voor je verjaardag. Een boodschap als 'Gratis je hapjes en drankjes thuis' trekt toch zeker ook jouw aandacht? Op deze manier maak je een mail aan je klant nog relevanter.






  3. Bewegend beeld
    Bewegend beeld in een e-mail werkt versterkend en onderscheidend. Daarom worden bewegende gif-afbeeldingen en animaties steeds populairder. Waar de meeste e-mail clients namelijk geen video ondersteunen is dit niet het geval voor gif afbeeldingen. Onderstaand een leuk voorbeeld! 











  4. Voor de afhakers...
    Vraag bij het afmelden altijd om feedback, Deze informatie kan ontzettend waardevol zijn. En zet er een aandoenlijk plaatje bij om te laten zien dat je het jammer vindt dat iemand zich uitschrijft.





  5. Een voorbeeld met een leuke verrassing?
    Tot slot, wat geef je iemand? Dat ligt natuurlijk helemaal aan de branche waarin je werkzaam bent, een webshop zal sneller met kortingscodes werken dan een ander bedrijf. Wat een feit is: korting ligt voor de hand en heeft een laag verrassingseffect. Probeer het spannender te maken door bijvoorbeeld een verrassing of ‘cadeau’ aan te bieden. Ook hierin is bol.com een uitblinker. Zij zijn ook niet voor niets de winnaar van de DDMA e-mail awards 2016!



Meer tips of inspiratie voor je campagne?

Neem contact op met Kirsten Hazewinkel via khazewinkel@probiblio.nl of tel. 06 023 55 46 384.

Bekijk ook

- E-mailmarketing wat en waarom?
- Resultaten en effecten van e-mailcampagnes
- Welke incentives bieden we aan?
- Keuze software voor e-mailmarketing