Wise support
Neemt jouw bibliotheek Wise diensten af van Probiblio, dan kun je met vragen, verzoeken en incidentmeldingen terecht op het Wise-portaal TOPdesk. Het Wise-portaal biedt de opties om de status van meldingen na te kijken en historische gegevens in te zien.
Heb je geen toegang tot TOPdesk, vraag dan aan je Senior ondersteuner om een melding te maken.
Voor dringende vragen en verzoeken zijn wij bereikbaar via:
servicedesk@probiblio.nl
en telefonisch op werkdagen van 08.30 tot 17.00 op 023 - 55 46 200
Hieronder vind je altijd de actuele informatie rondom het Probiblio Wise-systeem.
Alle Wise systemen zijn online |
Buiten kantooruren, kijk op de website van OCLC voor de laatste stand van zaken.

Verbetering leesbaarheid 6.6.3 client
De laatste update van Wise naar versie 6.6.3. bevat een nieuwe layout van de client. Over het algemeen wordt deze verandering positief ontvangen.
Toch komen we af en toe een een minder goed leesbaar onderdeel tegen. Hierover hebben we contact met de leverancier en zij zorgen voor aanpassingen.
Zoals bijvoorbeeld de kalender, die op ons verzoek reeds is aangepast en daardoor weer goed leesbaar is.

Handleidingen
Alle Wise handleidingen zijn opgenomen binnen TopDesk. Daarnaast kun je binnen de Wise client op F1 drukken voor contextafhankelijke online help.
Probiblio werkt voor bibliotheken. Heb je als bibliotheekbezoeker een vraag, neem dan contact op met jouw eigen bibliotheek. De adresgegevens vind je op de website van de betreffende bibliotheek.

Veel gereserveerde titels
Procedure veel gereserveerde titels
- Probiblio draait wekelijks via een query uit welke boektitels 50 of meer reserveringen hebben die doorzakken naar Intern IBL
- Op de exemplaren van deze titels zetten we centraal een reserveringsblokkade 6, zodat ze alleen in het eigen reserveringsnetwerk blijven circuleren
- Na drie maanden halen we de blokkade er weer af, tenzij de titel nog steeds aan het eerste criterium voldoet
Wil je ook wekelijks de mail ontvangen met veel gereserveerde titels? Meldt het dan even in TopDesk.

SchoolWise servicepagina
Hulp nodig bij het werken met schoolWise? Instructies en uitleg op verschillende onderdelen vind je hier. Op de servicepagina staan ook antwoorden op veelgestelde vragen aan de Servicedesk. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via servicedesk@probiblio.nl.
Let op: De nieuwste versies van bepaalde handleidingen vind je in het kennissysteem van TopDesk Selfservice Desk. Senior ondersteuners Wise kunnen inloggegevens aanvragen bij de Servicedesk.

IBL-V support
Loop je in Wise tegen problemen aan bij het verwerken van aanvragen via IBL-V? Wij hebben voor veelgestelde vragen een handleiding geschreven. Kom je er met deze handleidingen toch niet uit? Stel je vraag dan in het Wise-portaal TOPdesk.
Hoe stel ik de printers in voor het printen van IBL-V bonnen?
Hoe verleng ik een IBL-V exemplaar?
Hoe print ik een IBL-V bon opnieuw uit?
Hoe vraagt de klant een IBL-V exemplaar aan?
Hoe lever ik een IBL-V exemplaar?
Hoe verwerk ik een aangevraagd IBL-V exemplaar?
Hoe maak ik een pakbon via DistributieIBL.nl?
Hoe kunnen klanten aanvragen via Worldcat?

Rapportageportaal
Het Rapportageportaal biedt je een overzichtelijke toegang tot Managementinformatie van jouw organisatie. Het gaat om de gegevens van klanten en het gebruik van producten en diensten. Deze online rapportages en dashboards worden maandelijks bijgewerkt.
Actuele managementinformatie vormt een betrouwbare basis voor relatiemarketing. Onze adviseurs en analisten vertalen jouw managementinformatie graag naar een op maat gesneden advies waarmee je verantwoorde beslissingen kunt nemen en kunt bijsturen op elk gewenst moment.
Heb je geen gebruikersnaam en wachtwoord, neem dan contact op met onze servicedesk (servicedesk@probiblio.nl). Ben je het wachtwoord vergeten, maak dan gebruik van de knop ‘Wachtwoord vergeten’ op de inlogpagina van het Rapportageportaal.

Leeskringen en leeskringkoffers
Ben je op zoek naar informatie over leeskringen bij de bibliotheek? Of de actuele boekenlijst die daarbij gebruikt wordt? Hiervoor verwijzen we je naar de website van jouw eigen bibliotheek, daar vind je tevens de boekenlijst(en). Contactgegevens van alle Nederlandse bibliotheken vind je gemakkelijk en snel via de knop hieronder.
Probiblio is een ondersteuningsinstelling voor bibliotheken, wij leveren niet direct aan bibliotheekleden. Voor vragen met betrekking tot leeskringkoffers verwijzen we je door naar jouw lokale bibliotheek. Werk je voor de Bibliotheek en ben je op zoek naar informatie over leeskringkoffers dan kan je terecht op onze productpagina via onderstaande knop.

Collecties bestellen
Let op: deze formulieren zijn alleen bestemd voor bibliotheken die klant zijn bij Probiblio en instellingen en scholen die via een Bibliotheek die klant is van Probiblio (een collectie) willen bestellen. Aanvragen uiterlijk drie weken van te voren insturen.
De uitleenperiode van BoekToer bedraagt naar keuze acht weken of een jaar. De uitleenperiode van wisselcollecties voor bibliotheken bedraagt een half jaar. Voor het bestellen van wisselcollecties voor instellingen kan je op deze pagina terecht. Bekijk de digitale BoekToer-etalage.

Opzeggen
Ben je bibliotheeklid en wil je jouw bibliotheekabonnement opzeggen of je adres wijzigen? Neem dan contact op met de klantenservice van jouw eigen bibliotheek.
Probiblio is een ondersteuningsinstelling voor bibliotheken in Noord- en Zuid-Holland, wij leveren niet direct aan bibliotheekleden.
