Wise support

Neemt jouw bibliotheek Wise diensten af van Probiblio, dan kun je met vragen, verzoeken en incidentmeldingen terecht op het Wise-portaal TOPdesk. Het Wise-portaal biedt de opties om de status van meldingen na te kijken en historische gegevens in te zien.

Heb je geen toegang tot TOPdesk, vraag dan aan je Senior ondersteuner om een melding te maken.
Voor dringende vragen en verzoeken zijn wij bereikbaar via:
servicedesk@probiblio.nl
en telefonisch op werkdagen van 08.30 tot 17.00 op 023 - 55 46 200

Hieronder vind je altijd de actuele informatie rondom het Probiblio Wise-systeem. 

Alle Wise systemen zijn online

Buiten kantooruren, kijk op de website van OCLC voor de laatste stand van zaken.

TOPdesk Nieuws
Wise support

Wise Special

Halfjaarlijks versturen we de Wise Special: een nieuwsbrief met daarin een overzicht van de belangrijkste ontwikkelingen en gebruikstips van het Probiblio Wise systeem.

Meld je aan voor de nieuwsbrief >>

Wise Special

Handleidingen

Alle Wise handleidingen zijn opgenomen binnen TopDesk. Daarnaast kun je binnen de Wise client op F1 drukken voor contextafhankelijke online help.

Probiblio werkt voor bibliotheken. Heb je als bibliotheekbezoeker een vraag, neem dan contact op met jouw eigen bibliotheek. De adresgegevens vind je op de website van de betreffende bibliotheek.

Handleidingen Contact servicedesk
Handleidingen

Veel gereserveerde titels

Procedure veel gereserveerde titels

  • Probiblio draait wekelijks via een query uit welke boektitels 50 of meer reserveringen hebben die doorzakken naar Intern IBL
  • Op de exemplaren van deze titels zetten we centraal een reserveringsblokkade 6, zodat ze alleen in het eigen reserveringsnetwerk blijven circuleren
  • Na drie maanden halen we de blokkade er weer af, tenzij de titel nog steeds aan het eerste criterium voldoet

Wil je ook wekelijks de mail ontvangen met veel gereserveerde titels? Meldt het dan even in TopDesk.

Veel gereserveerde titels

SchoolWise servicepagina

Hulp nodig bij het werken met schoolWise? Instructies en uitleg op verschillende onderdelen vind je hier. Op de servicepagina staan ook antwoorden op veelgestelde vragen aan de Servicedesk. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via servicedesk@probiblio.nl

Let op: De nieuwste versies van bepaalde handleidingen vind je in het kennissysteem van TopDesk Selfservice Desk. Senior ondersteuners Wise kunnen inloggegevens aanvragen bij de Servicedesk.

Ga naar de servicepagina
SchoolWise servicepagina

Rapportageportaal

Het Rapportageportaal biedt je een overzichtelijke toegang tot Managementinformatie van jouw organisatie. Het gaat om de gegevens van klanten en het gebruik van producten en diensten. Deze online rapportages en dashboards worden maandelijks bijgewerkt.

Actuele managementinformatie vormt een betrouwbare basis voor relatiemarketing. Onze adviseurs en analisten vertalen jouw managementinformatie graag naar een op maat gesneden advies waarmee je verantwoorde beslissingen kunt nemen en kunt bijsturen op elk gewenst moment.

Heb je geen gebruikersnaam en wachtwoord, neem dan contact op met onze servicedesk (servicedesk@probiblio.nl). Ben je het wachtwoord vergeten, maak dan gebruik van de knop ‘Wachtwoord vergeten’ op de inlogpagina van het Rapportageportaal.

Inloggen Rapportageportaal Contact servicedesk
Rapportageportaal

Leeskringen en leeskringkoffers

Ben je op zoek naar informatie over leeskringen bij de bibliotheek? Of de actuele boekenlijst die daarbij gebruikt wordt? Hiervoor verwijzen we je naar de website van jouw eigen bibliotheek, daar vind je tevens de boekenlijst(en). Contactgegevens van alle Nederlandse bibliotheken vind je gemakkelijk en snel via de knop hieronder.

Probiblio is een ondersteuningsinstelling voor bibliotheken, wij leveren niet direct aan bibliotheekleden. Voor vragen met betrekking tot leeskringkoffers verwijzen we je door naar jouw lokale bibliotheek. Werk je voor de Bibliotheek en ben je op zoek naar informatie over leeskringkoffers dan kan je terecht op onze productpagina via onderstaande knop.

Meer informatie Vind bibliotheek
Leeskringen en leeskringkoffers

Collecties bestellen

Let op: deze formulieren zijn alleen bestemd voor bibliotheken die klant zijn bij Probiblio en instellingen en scholen die via een Bibliotheek die klant is van Probiblio (een collectie) willen bestellen. Aanvragen uiterlijk drie weken van te voren insturen.

De uitleenperiode van BoekToer bedraagt naar keuze acht weken of een jaar. De uitleenperiode van wisselcollecties voor bibliotheken bedraagt een half jaar. Voor het bestellen van wisselcollecties voor instellingen kan je op deze pagina terecht. Bekijk de digitale BoekToer-etalage.

Wisselcollecties bestellen BoekToer-collecties bestellen
Collecties bestellen

Bibliotheeklidmaatschap opzeggen

Ben je bibliotheeklid en wil je jouw bibliotheekabonnement opzeggen of je adres wijzigen? Neem dan contact op met de klantenservice van jouw eigen bibliotheek.

Probiblio is een ondersteuningsinstelling voor bibliotheken in Noord- en Zuid-Holland, wij leveren niet direct aan bibliotheekleden.

Zoek jouw bibliotheek
Bibliotheeklidmaatschap opzeggen

Afschrijving van jouw rekening

Wordt er een bedrag automatisch van jouw rekening afgeschreven uit naam van Probiblio? Wij voeren deze afschrijvingen uit in opdracht van de bibliotheken. Neem voor vragen hierover contact op met jouw eigen bibliotheek.

Zoek mijn bibliotheek
Afschrijving van jouw rekening