Marketingdag on tour: klantgerichtheid

Event Marketing
Gepubliceerd op 07 juli 2025

Werk jij dagelijks aan het versterken van de klantbeleving en merkwaarden in jouw bibliotheek? Dan is deze marketingdag on tour voor jou. Deze dag gaan we langs bij een aantal organisaties die uitblinken in klantgerichtheid en hun tips en ervaring graag delen met de bibliotheekbranche. Bereid je voor op een dag vol inspiratie.

Datum:
16 september 2025
Tijd:
09:15 – 17:00
Locatie:
Verzamelen bij Station Hoofddorp
Kosten:
Kosteloos voor bibliotheekorganisaties in Noord- en Zuid-Holland vanwege subsidies, overige organisaties betalen € 75,00.
Aantal deelnemers:
Maximaal 50 personen
Deadline:
Inschrijven vóór 2 september

We reizen per tourbus, dus onderweg hebben we volop tijd om met elkaar in gesprek te gaan en ervaringen uit te wisselen.

Voor wie?

Medewerkers marketing, communicatie en frontofficemanagers.
Per bibliotheekorganisatie kunnen maximaal drie personen deelnemen.

Programma

  • 9.15 uur: Verzamelen bij station Hoofddorp (optioneel: Aanhaken bij eerste stop in Haarlem om 10.00 uur).
  • 9.30 uur: Vertrek bus.
  • 10.00 uur: Van publiek naar persoonlijke beleving in PHIL. en Stadsschouwburg Haarlem.
    Merkbeleving is niet alleen een logo, maar een gevoel, een belofte, een herkenbare tone-of-voice in de communicatie en ontvangst. Hoe waarborg je dit in één organisatie met twee merken? Leonie Kinds, markteer bij Stadsschouwburg & Phil. vertelt hoe zij dit aanpakken.
    Marieke de Raat, database marketeer, vertelt vervolgens hoe ze actief sturen op klantbeleving als verlengde van het merk in communicatie, met tips op maat op klantvoorkeuren. Maar ook het horecateam als ‘gastheer van het merk’ en feedbacksystemen komen ter sprake.
    Daarna is er ruimte voor vragen en het gesprek welke elementen ook naar bibliotheken vertaalt kunnen worden. We sluiten af met een rondleiding.
  • 12.00 uur: Lunch in De Koepel, Haarlem.
  • 13.00 uur: Leren van elkaar.
    Deelnemers wisselen met elkaar uit wat hun succesverhalen en uitdagingen zijn rondom klantgerichtheid. We vragen elke deelnemer in een paar minuten te vertellen welke stappen zij de afgelopen tijd op dit onderwerp hebben gezet en welke tips dit voor andere bibliotheken oplevert. Hoe kunnen we elkaar helpen en inspireren met tips uit de eigen branche?
  • 14.00 uur: Reistijd met de bus.
  • 14.45 uur: Klantgerichtheid voorop bij Corendon, Badhoevedorp.
    Corendon startte als touroperator, maar heeft inmiddels ook een eigen hotelketen en luchtvaartmaatschappij. Hoe blijf je klantgerichtheid voorop stellen in een steeds groeiende organisatie? Wat is ervoor nodig om één consistente klantbeleving te bieden over de hele klantreis? De lessen die zij geleerd hebben, deelt Corendon graag met bibliotheken. Ook is er veel ruimte voor vragen.
  • 16.30 uur: Bus terug naar Station Hoofddorp
  • 17.00 uur: Aankomst Station Hoofddorp en einde dag
Stadsschouwburg Haarlem

Aanmelden

Wil je mee? Meld je aan en zorg dat je erbij bent!

Inschrijfvoorwaarden

Inschrijven is mogelijk tot 2 september 2025. Deelname voor bibliotheekorganisaties in Noord- en Zuid-Holland is kosteloos vanwege subsidie. Overige bibliotheekorganisaties betalen € 75,00. Inschrijving is bindend. Natuurlijk kun je je kosteloos laten vervangen door een collega. Voor afmeldingen binnen een week voor de bijeenkomst brengen wij € 75,00 annuleringskosten in rekening. Ook bij no-show wordt dit bedrag doorbelast. Genoemde prijzen zijn per deelnemer en exclusief btw. Alleen deelnemers die zich vooraf hebben aangemeld en een bevestiging van deelname hebben ontvangen, zijn van harte welkom. Er kunnen maximaal drie deelnemers per bibliotheekorganisatie deelnemen. De bijeenkomst is met name bestemd voor bibliotheekorganisaties uit Noord- en Zuid-Holland. Zij krijgen daarom voorrang bij plaatsing. Voor vragen over inschrijvingen, neem contact op met evenementen@probiblio.nl