Plan van aanpak campagne Prominente Taalmaatjes

Onderstaande documenten geven handvatten om de campagne Prominente Taalmaatjes binnen jouw werkgebied op te zetten.

De campagne

De campagne Prominente Taalmaatjes is bedacht door Bibliotheek Westland. Jaarlijks vraagt deze bibliotheek bekende Westlanders voor drie maanden taalmaatje te worden. Denk bij prominenten aan wethouders, raadsleden, columnisten, een lokaal bekende zangeres en de voorzitter van het parochiebestuur. Opbrengst: meer (ook niet-prominente) nieuwe taalmaatjes, betrokken inwoners en lokale bestuurders én free publicity.

Onderstaande documenten bevatten alle handvatten om de campagne Prominente Taalmaatjes binnen jouw werkgebied uit te rollen. Pas de documenten naar eigen inzicht en toegespitst op jouw lokale situatie aan.

  1. Introductie campagne
    Interview Merel van der Zalm
  2. Presentatie Campagne Prominente Taalmaatjes door Bibliotheek Westland voor de Projectendag van Probiblio (juni 2019)
    Resultaten campagne; voorbeelden media-uitingen.
  3. Stappenplan Campagne
    Hoe start je de campagne, wat is het doel, wie is de doelgroep en wat zijn aandachtspunten?
  4. Originele projectplan Westland 2018 + begroting
    1. Voorbeeld projectplan
      Te personaliseren projectplan
  5. Originele brief Uitnodiging deelname Taalmaatjesproject Westland
    Voorbeeldbrief verzonden door Westland naar potentiële taalmaatjes.
    1. Voorbeeldbrief Uitnodiging deelname Taalmaatjesproject
      Te personaliseren voorbeeldbrief
  6. Mogelijke Prominente Taalmaatjes (functies)
  7. Persschema
  8. Voorbeeld poster billboard

Meer informatie

Meer informatie over het project of sparren over de mogelijkheden binnen jouw werkgebied? Neem contact op met Anne-Marie van der Poel, adviseur Basisvaardigheden.