Plan van aanpak campagne Prominente Taalmaatjes
Onderstaande documenten geven handvatten om de campagne Prominente Taalmaatjes binnen jouw werkgebied op te zetten.
De campagne
De campagne Prominente Taalmaatjes is bedacht door Bibliotheek Westland. Jaarlijks vraagt deze bibliotheek bekende Westlanders voor drie maanden taalmaatje te worden. Denk bij prominenten aan wethouders, raadsleden, columnisten, een lokaal bekende zangeres en de voorzitter van het parochiebestuur. Opbrengst: meer (ook niet-prominente) nieuwe taalmaatjes, betrokken inwoners en lokale bestuurders én free publicity.
Onderstaande documenten bevatten alle handvatten om de campagne Prominente Taalmaatjes binnen jouw werkgebied uit te rollen. Pas de documenten naar eigen inzicht en toegespitst op jouw lokale situatie aan.
- Introductie campagne
Interview Merel van der Zalm - Presentatie Campagne Prominente Taalmaatjes door Bibliotheek Westland voor de Projectendag van Probiblio (juni 2019)
Resultaten campagne; voorbeelden media-uitingen. - Stappenplan Campagne
Hoe start je de campagne, wat is het doel, wie is de doelgroep en wat zijn aandachtspunten? - Originele projectplan Westland 2018 + begroting
- Voorbeeld projectplan
Te personaliseren projectplan
- Voorbeeld projectplan
- Originele brief Uitnodiging deelname Taalmaatjesproject Westland
Voorbeeldbrief verzonden door Westland naar potentiële taalmaatjes.
- Voorbeeldbrief Uitnodiging deelname Taalmaatjesproject
Te personaliseren voorbeeldbrief
- Voorbeeldbrief Uitnodiging deelname Taalmaatjesproject
- Mogelijke Prominente Taalmaatjes (functies)
- Persschema
- Voorbeeld poster billboard
Meer informatie
Meer informatie over het project of sparren over de mogelijkheden binnen jouw werkgebied? Neem contact op met Anne-Marie van der Poel, adviseur Basisvaardigheden.