Leergang Merkpositionering
De landelijke merkpositionering en merkstrategie voor de bibliotheek is i.s.m. de VOB ontwikkeld en gecommuniceerd naar directeuren en MarCom-collega’s. Om bibliotheken mee te nemen en te laten zien hoe een sterk merk werkt en hoe door te vertalen naar de lokale situatie, bieden we in 2024 deze leergang aan, bestaande uit 3 workshops.
- Startdatum:
- 29 februari 2024
- Doorlooptijd:
- Ca. 3 maanden
- Locatie:
- N.t.b.
- Tijdsinvestering:
- 2,5 uur per sessie. Tussentijdse opdrachten en uitwerking strategie afhankelijk wat er al per bibliotheek ligt
- Kosten:
- Geen kosten voor NH en ZH
- Aantal deelnemers:
- Maximaal 10 bibliotheken Advies 2 of 3 deelnemers per bibliotheek
- Deadline:
- 14 februari 2024
Onder de deskundige leiding van Lara Molendijk (Brand Consultant New Growth Strategies) en Karlijn van Oirschot (Marketingadviseur Probiblio) gaan we met elkaar aan de slag met: Waarom is positionering belangrijk? In hoeverre matcht de landelijke positionering? Hoe kan je op een merk-waardige manier communiceren? En hoe kan je het merk gebruiken in de manier van samenwerken met belangrijke stakeholders en om de verbinding met collega’s?
Na deze reeks heb je antwoord op de vraag in hoeverre de landelijk gekozen merkwaarden passen bij jouw bibliotheek en lokale situatie. Weet je het te doorleven, intern de collega’s mee te nemen en toe te passen in MarCom, HR, activiteiten en contactmomenten.
Voor wie?
Directeuren, MT leden, MarCom professionals en HR. Het advies is om deel te nemen met 2 of 3 deelnemers per bibliotheek.