Meerstemmig Publiek bereiken

Project Programmering Marketing
Gepubliceerd op 02 januari 2025

Niets is zo frustrerend als een prachtig programma dat te weinig of telkens dezelfde bezoekers trekt. Bibliotheken zijn de plek voor iedereen, echter zien ze bij deelname aan activiteiten of programma’s vaak dezelfde doelgroepen terug. Maak jij mooie programma’s en verdient dit meer bereik? Wil jij ook graag een diverse en meerstemmig publiek bereiken? En werk je met veel vrijwilligers en gepassioneerde collega’s? In een innovatief traject verkennen we samen met social designers een nieuwe methode die past bij de organisatie. Door te experimenteren en slim gebruik te maken van collega’s, partners of netwerken bereiken we samen een meerstemmig publiek.

Startdatum:
2025 (in overleg)
Doorlooptijd:
5 tot 12 maanden (in overleg)
Tijdsinvestering:
40 tot 70 uur (afhankelijk van behoefte)
Aantal deelnemers:
Er is nog plek voor 2 bibliotheken in dit project

Dit project levert voor bibliotheken een praktische en toepasbare methode op, waarmee een meerstemmiger publiek wordt bereikt. Hierbij wordt gebruik gemaakt van social design, een vakgebied waarbij ontwerp wordt ingezet om maatschappelijke verandering teweeg te brengen. Samen met social designers en een bibliotheek verkennen we een werkwijze die past bij de organisatie om het doel te bereiken. Een meerstemmig publiek bereiken en betrekken, maar ook zeker te behouden. Zo wordt de bibliotheek nog toegankelijker en aantrekkelijker voor iedereen.

Lees meer in het Dossier Meerstemming Publiek >

Voor wie?

  • Programmamakers/Programmeurs
  • Bibliotheekmedewerkers die activiteiten organiseren
  • Directeuren/Managers (programmering)
  • Community librarians
  • Marketeers, communicatiemedewerkers, data analisten/onderzoekers

Alles over meerstemmig publiek bereiken

Dossier
Programmering
Marketing

Dossier Meerstemmig publiek

Toolkit
Programmering

Toolkit Keti Koti in de bibliotheek

Interview
Praktijkvoorbeeld
Programmering

Samen herdenken én vieren: Bibliotheek Gooi+ zet Keti Koti op de kaart

Blog
Collectie
Programmering
Marketing

Minder ruis, meer publiek: succesvolle samenwerking tussen programmering en marketing

Nieuws

Zorg dat je erbij bent: inschrijving projecten geopend

Blog
Educatie
Marketing

5 tips voor een betere samenwerking tussen marketing en collectie