
Klantgericht werken met Mosaic
Hoe beter je je (potentiële) klanten kent, des te meer mogelijkheden je hebt om deze te boeien en aan jouw bibliotheek te binden. Klantsegmentatietool Mosaic helpt daarbij. Probiblio kan voor jouw bibliotheek een analyse uitvoeren in jouw werkgebied. Zo werk je nog klantgerichter!
Klantsegmentatie of doelgroepsegmentatie is het opsplitsen van klanten in groepen met specifieke overeenkomsten in kenmerken, voorkeuren, interesses en gedrag. Voor elke klantgroep waarop jouw bibliotheek wil focussen, kan vervolgens een eigen waardepropositie worden bepaald.
Mosaic en Privacy
Als je analyses aanvraagt bij Probiblio of zelf de tool gaat gebruiken, is het belangrijk dat het privacy statement van je bibliotheek hierop is toegesneden. Hierbij een voorbeeldtekst die je kunt gebruiken: “Wij verwerken de adresgegevens van uw huishouden voor marketing en communicatie mogelijkheden zoals het verrichten van marktonderzoek en onderzoek naar onze dienstverlening. Daarbij maken wij gebruik van Whize Klantsegmentatie-data en tools van het bedrijf Whooz.“