Customer Journey

Customer Journey

Een Customer Journey geeft inzicht in alle contactmomenten die een klant heeft met een organisatie. De klantbeleving wordt met name bepaald door het best beoordeelde contactmoment en het laatste contactmoment. Doel van dit project is generieke klantreizen voor bibliotheken ontwikkelen. Dit project maakt onderdeel uit van het hoofdproject ‘Netwerksamenwerking’ (BOZH programma Transitie Klassieke Bibliotheek). 

Monique van der Loo -

Monique van der Loo

Interesse in dit project?
Neem contact op met Monique van der Loo
Neem contact op

Door de Customer Journey in kaart te brengen:

  • Kunnen werkprocessen geoptimaliseerd worden (contact tussen de verschillende afdelingen).
  • Kan de klanttevredenheid vergroot worden (optimale klantervaring).
  • Kunnen communicatiekanalen op elkaar worden afgestemd (+ inhoud).
  • Kunnen contactmomenten vooraf worden ingepland en ingevuld.

De klantreis van bezoekers, leden en/of zakelijke partners van bibliotheken wordt verbeterd door te kijken naar werkprocessen en systemen. 
Met enkele bibliotheken definiëren we een klantreis die in samenwerking met een gespecialiseerd onderzoeksbureau kwalitatief wordt onderzocht onder de relevante doelgroep.

We leveren praktisch advies over de vervolgstappen naar aanleiding van de uitkomsten van de onderzochte klantreizen per Bibliotheek. We organiseren gezamenlijke workshopsessies met en bij de deelnemende bibliotheken waarin de klantreizen vooraf worden gedefinieerd. We delen kennis en geven achteraf feedback op de resultaten met mogelijke vervolgstappen. Praktische tips en tricks en best practices delen we met het netwerk.

Planning: doorlopend in 2018
Provincie: Zuid-Holland 
Bijdrage Bibliotheek: inzet van vaste contactpersoon, intentie om met verbeterpunten aan de slag te gaan, aanwezigheid bij brainstormsessies en adviesafspraken.

Meer weten?

Bel of mail Monique van der Loo!
Onze expert op het gebied van Customer Journey

Monique van der Loo

Monique van der Loo

06 41 56 55 14

Wil je teruggebeld worden?

Vul hier je e-mailadres of telefoonnummer in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.