Workshop 'Denken vanuit de klant (op de bibliotheekvloer)'

Event Publieksservice Marketing
Gepubliceerd op 02 mei 2024

Wat betekent klantgerichtheid voor onze bibliotheekorganisatie? Hoe zorgen we ervoor dat elk bibliotheekbezoek een fijne klantervaring is die past bij waar we voor staan? En hoe kunnen marketing en de frontoffice elkaar hierop versterken?

Datum:
27 juni 2024
Tijd:
10:00 – 14:30
Locatie:
The Social Hub, Hoefkade 9, Den Haag
Kosten:
Kosteloos voor bibliotheekorganisaties in NH en ZH vanwege subsidies, overige organisaties betalen € 37,50.
Aantal deelnemers:
nvt
Deadline:
Inschrijven vóór 14 juni

In de vervolgworkshop ‘Denken vanuit de klant’ gaan we met deze vragen aan de slag. Centraal staat daarbij klantgerichtheid op de bibliotheekvloer. Dus we nodigen marketeers en frontoffice managers uit om met elkaar in gesprek te gaan.

Voor wie?

Deze bijeenkomst is bestemd voor marketing- en communicatiespecialisten, frontoffice-managers en -medewerkers die met klantgerichtheid bezig zijn binnen hun bibliotheek. Ook als je niet hebt deelgenomen aan de eerdere inspiratiesessie of workshop ‘Denken vanuit de klant’ is deelname aan deze workshop mogelijk.

Programma

Tijdens het eerste deel blikken we terug op de eerdere inspiratiesessie en workshop waar we verkenden wat klantgerichtheid betekent voor bibliotheken. We herhalen de basisprincipes en gaan dieper in op hoe we dit concreet kunnen toepassen in ons dagelijks werk.
In het tweede deel bespreken we hoe we collega’s kunnen betrekken en enthousiasmeren voor het verbeteren van klantgerichtheid (op de bibliotheekvloer). We willen een cultuur creëren waarin klantgerichtheid een continu aandachtspunt is en waarin we samenwerken vanuit verschillende disciplines om dit te realiseren. Uiteraard is er ook voldoende ruimte om ervaringen uit te wisselen met collega’s en vragen te stellen.

Na de bijeenkomst ga je naar huis met een beter begrip van wat klantgerichtheid voor jouw bibliotheek betekent, praktische handvatten om de klantervaring van jouw klanten te gaan verbeteren en ook om je collega’s hierin mee te nemen.
Bij deze bijeenkomst is een lunch inbegrepen.

Inschrijfvoorwaarden

Inschrijven is mogelijk tot 14 juni 2024. Deelname voor bibliotheekorganisaties in Noord- en Zuid-Holland is kosteloos vanwege subsidie. Overige bibliotheekorganisaties betalen € 37,50. Inschrijving is bindend. Natuurlijk kun je je kosteloos laten vervangen door een collega. Voor afmeldingen binnen een week voor de bijeenkomst brengen wij € 37,50 annuleringskosten in rekening aan de bibliotheekorganisaties in Noord- en Zuid-Holland. Overige organisaties betalen de volledige deelnamekosten. Ook bij no-show wordt dit bedrag doorbelast. Genoemde prijzen zijn per deelnemer en exclusief btw. Alleen deelnemers die zich vooraf hebben aangemeld en een bevestiging van deelname hebben ontvangen, zijn van harte welkom. Bij een teveel aan inschrijvingen kunnen wij maximaal twee deelnemers per organisatie toelaten. De bijeenkomst is met name bestemd voor bibliotheekorganisaties uit Noord- en Zuid-Holland. Zij krijgen daarom voorrang bij plaatsing.