Mystery guest onderzoek

Project Publieksservice HR en vrijwilligers Marketing
Gepubliceerd op 16 oktober 2023

Hoe klantgericht is jouw bibliotheek? Het mystery guest onderzoek kijkt vanuit klantperspectief naar de bibliotheek: hoe wordt een bezoek aan de bibliotheek ervaren en hoe klantgericht is deze bibliotheek?

Aan de hand van een aantal cases met alledaagse situaties bezoeken mystery guests verschillende bibliotheekvestigingen. Daarbij gaan we uit van gemiddeld 6 vestigingen per bibliotheek en 3 bezoeken per vestiging. Na elk bezoek vullen zij een vragenlijst in en geven ze antwoord op vragen als: wat zou beter kunnen? Wat moet absoluut behouden blijven? Deze analyses worden samengevoegd naar een bibliotheek specifieke rapportage met conclusies en aanbevelingen.

Na afronding van het mystery guest onderzoek gaan onze adviseurs graag in gesprek per bibliotheek om te bekijken hoe ze de onderzoeksresultaten kunnen omzetten naar een verbeterde klantervaring op de bibliotheekvloer. Leuk om te weten: we voeren dit onderzoek ook in 2023 uit. De resultaten hiervan delen we eind dit jaar met alle bibliotheken.

Voor wie?

Marketeers, in combinatie met een front-office manager, klantenservice manager of HR-collega.

Alles over mystery guest onderzoek

Nieuws
Publieksservice
Marketing

Uitkomst mystery guest-onderzoek: bibliotheken kunnen nog een stapje extra doen

Nieuws
Praktijkvoorbeeld
Publieksservice
Marketing

Mystery guests geven bibliotheken een 8,9