Communicatietoolkit Makkelijk Lezen Plein

Marketing Toolkit
Gepubliceerd op 18 september 2023

Communicatie in en rondom de bibliotheek over het Makkelijk Lezen Plein is belangrijk. Goede signing, vindbaarheid in de catalogus en aantrekkelijke presentaties zorgen ervoor dat de klant verrast wordt, iets van zijn of haar gading vindt en tevreden de bibliotheek verlaat.

Tip voor bibliotheken: start met stickeren van nieuwe boeken die binnenkomen!

Communicatieplannen

Video’s

Deze filmpjes zijn gemaakt om het Makkelijk Lezen Plein te promoten, bijvoorbeeld via de website of de social media van de bibliotheek. Gebruiker Miron en bibliotheekmedewerker Esther leggen in de eerste video uit wat het Makkelijk Lezen Plein is. In het tweede filmpje onderzoeken drie basisschoolleerlingen het Makkelijk Lezen Plein van de bibliotheek in hun gemeente.

In dit filmpje van het Makkelijk Lezen Plein legt een bibliotheekmedewerker bij Bibliotheek Capelle aan den IJssel uit wat het MLP precies inhoudt en hoe het de leesvaardigheid en leesplezier van kinderen bevordert. Miron (11) heeft dyslexie en maakt graag gebruik van het Makkelijk Lezen Plein. Hij vertelt samen met zijn moeder hoe zij het MLP ervaren.
Video Leerlingen van Bibliotheek op school bezoeken Makkelijk Lezen Plein

Promotieteksten

Digitaal beeldmateriaal

In de toolkit zitten banners voor WaaS, Narrowcasting, nieuwsbrief, social media, drukwerk en de open bestanden hiervan. Het beeldmateriaal dat gebruikt wordt in deze communicatiemiddelen is uitsluitend bestemd voor de promotie van het Makkelijk Lezen Plein en mag niet voor andere doeleinden ingezet worden.

Toolkit beeldmateriaal Makkelijk Lezen Plein

Toolkit beeldmateriaal Makkelijk Lezen Plein

Ideeën om de MLP hoek in de bibliotheek mee in te richten

Gebruik hiervoor een van deze logo’s (EPS-bestanden en een png-versie):